E-ticaret Sistemi

Elektronik Ticaret ya da kısaca e-ticaret diye bilinen oluşum dünyada 1995 yılından sonra internet kullanımının yaygınlaşmasıyla ortaya çıkan, ticaretin elektronik ortamda yapılmasıdır.

E-Ticaret sistemleri sayesinde satıcıların ürün ve hizmetlerinin, üretim, tanıtım, satış, dağıtım ve ödeme işlemleri gibi ticari operasyonların tamamının yapılması çok kolay bir hale gelmiştir.

Günümüzde ayrıca e-ticaret sistemleri ile pazar yerleri entegrasyonları sayesinde e-ticaret hacmi daha da artmış ve hem satıcıların hem de müşterilerin ilgi odağı haline gelmiştir. Sistem sayesinde müşteriler armış oldukları ürün veya hizmetleri daha çabuk bulup gerekli incelemeleri yapıyor hem de diğer alternatif ürünlerle de kıyaslamayı yapabiliyorlar.

E-Ticaret sayesinde satıcılar, hedef müşteri adaylarına her zaman online olarak erişilebilir hale gelmiş. Ürün veya hizmetlerini anında satarak, tahsilatlarını da yine online olarak tahsil etmeye başlamışlardır. Böylelikle satıcılar, müşteri portföylerini oluştururken eskiden televizyon, gazete, radyo, el ilanları, broşürler gibi araçları kullanarak sadece işyerlerine gelen müşterilere hizmet verirlerdi. Artık e-ticaret sistemleri sayesinde dünyadaki daha çok müşteriye her zaman erişebilir duruma ulaşmışlardır.

Günümüzde dünyanın en büyük şirketleri e-ticaret ve teknoloji firmaları olmuştur.

Dünyadaki e-ticaret hacmine gelince, 2014 yılında 1.336 Trilyon Dolar seviyelerinde seyrederken, 2020 yılında 4.206 Trilyon Dolar, 2021 yıl sonunda 4.927 Trilyon Dolar, 2022 yılında 5.695 Trilyon Dolar ve 2023 yılında 6.542 Trilyon Dolar olacağı tahmin edilmektedir.

Son olarak e-ticaret çalışma şekillerine göre aşağıdaki şekilde kategorize edilmiştir.

B2B (Business to Business): Türkçe’de Firmadan Firmaya anlamına gelen bu yöntemde 2 firma arasındaki alışveriş işlemlerinin yapıldığı işlem türüdür.

B2C (Business to Customer): Bu yöntemde firmadan direkt müşterisine şeklinde yapılan ticari faaliyetlerin yapıldığı yöntemdir.

B2E (Business to Employee): Firmadan çalışanlarına özel olarak sunulan indirimli veya kampanyalı ürünlerin satıldığı şirket içi bir e-ticaret modelidir.

C2C (Customer to Customer): Direkt tüketicilerin diğer tüketicilere satış yapabildiği modeldir. Amazon, Trendyol, Gittigidiyor, n11, etsy, shopier gibi e-ticaret siteleri bunlara örnek olarak gösterilebilir.

REFERANS TALEBİ

Neler yaptığımızı merak mı ediyorsunuz?

Kimlerle çalıştık? Hangi alanlarda çalıştık? Neler yaptık? Tüm bu sorularınızın cevabı için lütfen bilgileri doldurup bize gönderin, en kısa zamanda sizinle irtibat kuracağız.

2021 © Tarz Yazılım. Her hakkı saklıdır.